2009-12-16

It's snowing! Winter is here for sure.

Mitt bostadsområde är täckt av ett par decimeter snö. Snön är finast när den är orörd.

Jag gillar inte snö. Jag gillar inte saker som är kalla, jag gillar inte slask, jag gillar inte att snö klänger sig fast, blir blött och sedan kallgeggigt. Men jag gillar att titta på snö. Jag gillar att jag kan använda min pälsmuff och min pälsmössa.

Snöflingor är fina också förresten. Till dess att de smälter. Då blir det bara jobbigt. Om du undrar vad spöket i snöret är för något så är det min reflex. Spöket passar inte riktigt in men hellre det än att bli påkörd i mörkret för att jag inte syns.

Kappa: VILA
Pälsmössa: New Yorker
Pälsmuff: second hand
Klänning: Innocent World
Stövlar: Primark
Vantar: Vintagemässan





I don't like snow. I don't like to be in the snow, walking around in snow or getting snow inside my clothing so that it melts and gets icy cold. I do like looking at snow and being able to wear my fur hat and fur muffler. If you wonder what the little ghost is, it's my reflector which prevents me from getting run over in the dark.

3 comments:

  1. snooooow ! I love it *_*
    that is one awesoem reflector.

    ReplyDelete
  2. I like the snow but very cold temperatures did not xD
    but it is very nice ^-^

    ReplyDelete
  3. Maaike: Thank you, it keeps me safe. :)

    natsi: I don't like cold temperatures either. :/

    ReplyDelete