2009-10-21

Vintage Stories in the changing room and OOTD

Jag passade på att testa Vintage Stories på Kappahl innan japanskan.


Jag hade hoppats på mer vidd i den här klänningen men istället blev jag ungefär 10 år äldre. Blä!!!


Då passade den här mycket bättre, eller hur? Spetsdetaljerna är så himla fina.


Jag testade tunikan över min långärmade tröja. Jag ser fram emot att ha tunikan med en knytblus med jätterosett i halsen.

För övrigt var smyckena en besvikelse, underkläderna söta men skrynkliga och barnkollektionen en riktig hit. Jag klämde avundsjukt på flera klänningar och duniga boleros och samtliga var alldeles för små. Storleksmässigt skiftade kollektionen jättemycket. Jag provade en blus som jag inte tog kort på för att den satt så illa i både S och M. Klänningen med blommor som jag provade först satt som den skulle i storlek 40. Tunikaklänningen satt perfekt i barnstorleken 158/162. Hallå?



Så till sist en hafsig bild på min outfit. Efter en veckas influensa är min hjärna så förslappad att jag glömde både underkjolar och att fixa håret. Möh.

Nu blir det en chai och sedan japanska. またね!

Kofta: Kappahl (Vintage Stories S/S09)
Tröja, klänning: Innocent World
Strumpbyxor: H&M
Skor: minns inte, är det Wedins tro?






- Mobile blog entry from my iPhone:
I tried on some of the Vintage Stories collection before my Japanese class this evening. The lavender flower dress was a total waste of time and made me look like I was 10 years older, yuck. The black tunic with pretty lace and bead details was a hit! The sizes were really weird though, I tried on everything from S to M, a EU40 and even a EU child size 158/162. What's up with that?

I also attached a pic of my outfit today. A week's flu turned my brain into mush and I didn't even consider wearing a petticoat or brush my hair. Heh.

5 comments:

  1. I was so disappointed that the most beautiful pieces were only in baby sizes. I'm considering the grey bolero with the rose pin, though.

    ReplyDelete
  2. Same here! The grey bolero is really nice and the lace cardigan is nice but I would have preferred it as a longsleeved shirt instead. The bolero with the detachable fur was a disappointment, I had really hoped for that as well. Also the sizes are REALLY weird, I just added info about that.

    ReplyDelete
  3. such cute dresses im jealous xxxxxx

    ReplyDelete
  4. Jag har också gått och köpt mig den där tunikan, riktigt söt är den!

    ReplyDelete
  5. kirstyb: Thank you! :D

    insertevilname: Den är vacker och bekväm att bära, hur kan man motstå den?

    ReplyDelete