2009-09-11

Maybe a job, maybe two jobs, very much girl talk and a small piece of guilt.

 

Det skitjobbiga jobbrelaterade mötet gick inte smärtfritt men jag fick fram vad jag ville få fram. Jag hade fasat för att det skulle sluta katastrofalt men nu är allting löst.

Det roliga mötet var faktiskt en arbetsintervju. Den gick galant! De är intresserade av mig men jag sitter fortfarande som ett kanske. Vi får helt enkelt se. Vi skulle höras av under hösten.

Jag har fått telefonnummer och mailadress till en annan jobbkontakt som vill göra telefonintervju med mig på måndag. Hoppas, hoppas!

Efter att ha suttit på fik med laptopen och jobbat som en typisk nollåtta hängde jag med Josephine, Sara och Katja. Vi fikade, vi snackade skit, vi planerade för forumets framtid, vi köpte frukt och dricka och satte oss vid vattnet vid Slussen.

Jag åt moules & frites till middag, en belgisk maträtt som består av musslor kokta i öl och serveras med pommes frites och majonnäs. Jag valde saffranssmak på mina musslor.

På vägen hem såg jag världens minsta kaninunge komma hoppandes ur buskaget. Den tryckte sig mot asfalten och trottoarkanten. Efter kaninungen kom en katt. Kaninungen slöt ögonen som om den ville önska sig försvunnen. Jag jagade bort katten. Sedan visste jag inte vart jag skulle ta vägen. Tänk om katten kom tillbaka? Tänk om kaninungen inte hittade hem igen? Tänk om jag rörde kaninungen och den smet iväg och den råkade lukta konstigt så att kaninmamman avvisade den? Jag kände mig så skyldig när jag gick hem, som en dålig människa.




The anxiety filled meeting wasn't anxiety filled but it wasn't fun either. I stood my ground and got to say what I felt had to be said and everything is (hopefully) back on track. Which means I can show my face at work on Monday without feeling like a complete failure.

The fun meeting was a job interview. It went great! They liked me a lot but want to keep in touch over the autumn so nothing is decided yet.

I got a phone number and e-mail to another jobrelated contact who I will interview me on Monday. YAY! Let's hope that goes well!

I hung out with Josephine, Sara and Katja. We talked, we had coffee and tea, we planned for the future of the forum and we bought fruit and drinks and sat by the water near Slussen.

For dinner I had moules & frites, a belgian dish consisting of clams boiled in beer and served with french fries and mayonnaise. I picked clams flavoured with saffron.

I saw a baby rabbit on my way home, being chased out of the bushes by a cat. I shooed the cat away and the baby rabbit pressed itself against the pavement. I felt like a bad human being for just leaving it there. What if the cat came back? What if it couldn't find it's way back home again? What if I tried to save it but it would have run away and the mother would have abandoned it because it would have smelled of human? I feel guilt for leaving the baby.

No comments:

Post a Comment