2009-08-04

Picknick i vallgraven.

Jag och Frida picknickade utomhus, som man ska på sommaren. Vi gick förbi Kalmar Konstmuseum på väg till slottet.

Frida var fin idag igen.

I brist på annan sysselsättning medan jag var på jobbet fick Frida tiden att gå genom att fixa håret.

Jag var också fin idag igen.

Jag sträckte så gott jag kunde på smilmusklerna.

Frida skötte vinet.

Jag viftade med tårna...

... och mumsade tunnbrödrulle till vinet.

Frida beklagade sig över att det inte var elegant nog att dricka vin ur plastmuggar. Men vad har man att välja på om Hello Kitty-plastglasen på Netto är för dyra?

En sista detaljbild på Fridas hår innan locken gick ur totalt.

Kvalfoto till BDB.

Vi gick vidare till Helen & Jörgens för efterrätt. Jag beställde en kladdkaka med 70-procentig choklad, fruktsallad och sorbet.

Frida valde creme caramel.

Efterrätt - en anledning att le. KLAD EFTERRETTSHEST.

Komplett med varsin kaffedrink.


Min outfit
Blus: Wasteland Retro Clothing
Klänning: Innocent World
Strumpor: Emily Temple Cute
Skor: Secret Shop
Väska: Smyckeskrinet
Accessoarer: H&M, Lisbeth Dahl, Gina Tricot, Wild Roses

Fridas outfit
Bolero: New Yorker
Klänning, hårrosett: Innocent World
Strumpbyxor: Åhléns
Väska: Baby the Stars Shine Bright
Skor: Skopunkten
Örhängen: Gina Tricot





We went out to have a picnic by the castle. On the way there we passed by the art museum, which resembles a crash landed Deathstar to me, but anyway. We had wine and sandwiches in the grass and went for dessert at our favourite local restaurant. I had a chocolate cake with sorbet and Frida picked the creme caramel. We both had a coffee drink.

8 comments:

  1. Yay, ett tand-smajl! *klad hest (utan liv)* ^^

    Jag drömde för övrigt en absurd dröm där du var involverad. Jag berättar för dig vid tillfälle! :)

    ReplyDelete
  2. Allt för dig, gumman! Jag antar att det har lugnat ner sig på jobbet eftersom du kan sitta och kommentera min blogg på bästa arbetstid. ;)

    ReplyDelete
  3. Nu blir jag hungrig igen! Och jösses, vad fin Fridas klänning är. *-*

    ReplyDelete
  4. Visst är den fantastisk? ;)

    ReplyDelete
  5. Oh, vad fina ni är =)

    ReplyDelete
  6. Vad fina ni är!
    jag älskar Fridas hjärtformade väska och ditt snygga hår, Maria.

    ReplyDelete
  7. Bettie Booh: Tack! ^^

    Desiree: Tack, tack! Allt är möjligt i perukernas förlovade land. :)

    ReplyDelete
  8. Bettie Booh: Tack! ^^

    Desiree: Tack, tack! Allt är möjligt i perukernas förlovade land. :)

    ReplyDelete