2008-11-03

Utmaningen.

Såhär löd utmaningen jag gav er:
Be om en bild från vilken del av mitt liv som helst (till exempel mitt badrum, mitt kylskåp, min favoritbok o.s.v.) så bloggar jag om det i mitt nästa inlägg.

Såhär blev det!

Mitt favoritsmink:

















MAC Royal Assets glitterskuggor (förra årets julspecial), MUS ögonprimer, Lancomes vinröda ögonskugga, kajal och Virtuose-mascara, YSL Touche Eclat, IsaDora eyeliner, försvarets hudsalva (Rosa Bandet-varianten - KÖP!), Clarins läppglans.


Min garderob:















Utsidan, tapetserad med tidningsurklipp på heta modellen G.















Insidan, fruktansvärt stökig. Ovikt tvätt, julklappar och allmän oreda. Bara de nedersta två hyllorna i skåpet längst in innehåller mina grejer, typ strumpor och underkläder. Resten av mina kläder hänger längs stången på högersidan eller så ligger de i trådbacken närmast dörren.















En tjuvtitt på vad som hänger i garderoben. Allting är sorterat efter 1) plagg, 2) färg och 3) mönster.


Min skosamling:












De två par stövlar jag använder mest just nu och ett par som jag kommer använda mer när det blir lite varmare.












Skor jag använder när det är lite varmare. Ja, faktiskt! Tror ni mig inte?!












Skor jag använder mer sällan. De vita för att de är så sabla höga, gummistövlarna för att det har regnat pinsamt lite sedan jag skaffade dem (wtf, Kalmar?) och sneakers för att... ja, behöver jag ens säga?

Det här är inte ens alla skor jag äger. Det här är bara skorna som står framme.


Mitt badrumsskåp:















Ok, såhär är det. Badrumsskåpet som utrymme används inte av mig. Allting som är mitt och som "ska" vara i ett badrumsskåp har jag istället i en liten ståltrådshylla strax under handfatet.


Mitt favoritmjukisdjur:

















Boris!!! ♥ Mitt ENDA mjukisdjur som jag har här nere i Kalmar. Mitt riktiga favoritälsklingsgullemjukisdjur är en sliten liten tyghund som heter Gonzola. Hon finns i tryggt förvar i källaren i Jakobsberg.


Det jag skäms allra mest över:



















Jag skulle kunna skylla ifrån mig med en gång och säga som det är. Det här är inte min dekorationslampa. Men faktumet att jag inte har tagit ner den här sedan FÖRRA JULEN, det ska jag säga dig, det är helt och hållet mitt fel och helt rätt åt mig att skämmas för.


Min hattsamling:





















Det här var svårt. Jag har en del hattar, som du ser, men jag har också en hel del huvudbonader. Den där lilla kronan med rosen i mitten, det är ju ingen hatt. Och bahytten, det är ju inte heller en hatt. Men det är två av mina finaste huvudbonader så jag slängde med dem ändå.
Mest nöjd är jag över att jag hittade den vackra slokhatten längst upp i vänstra hörnet på Vintagemässan i Stockholm. Just nu använder jag mest filthatten med rosett baktill, den precis nedanför slokhatten. Minihattarna används under sommaren när blåsten inte är så hård.


Min frukost:

















Hade jag inte arbetat på ett ställe som bjuder på frukost varje dag hade jag ALDRIG ätit en sådan här frukost. Isåfall hade min frukost bestått av en kopp te och en enkel smörgås. Men såhär ser alltså mina frukostar ut numera. Tack jobbet!


Under min säng:

















Sladdhärva, förvaringslådor med sängkläder och tavlor. Massa damm också, som du ser.


Min spelsamling:

















Återigen bara det som jag har här i Kalmar. I Jakobsberg har jag inte bara fler spel till PS2 och PC utan även spel till Dreamcast och DS.


Mitt köksfönster:





















Ååååh. Herregud vad jag lägger märke till saker när jag ser dem såhär. Jag menar, varför har jag ställt alla piller i köksfönstret? Tillsammans med kattgodis? Och vad fan är det för lermugg där i hörnet?


Min favoritbok:

















Nina gnällde på att Blogger vägrade ta emot hennes kommentar. Det händer då och då, det brukar lösa sig efter ett tag. Nina undrade alltså vilken min favoritbok var och här är den. A Scanner Darkly av Philip K Dick. Egentligen hade det funkat med nästan vilken bok som helst av Dick men just den här boken var den som frälste mig till Dick-fangirl.


Mina sexleksaker:





















Alltså... bara det att jag var tvungen att tänka efter VAR sexleksakerna var någonstans... det säger sig självt helt enkelt. Förresten, det där med detaljer som inte märks förrän jag ser det ur en ny vinkel - VARFÖR är allting lilarosa?

7 comments:

  1. Mycket kul bilder :)Det är underligt hur hemmablind man blir.

    Tänkte väl att du hade en hel del hattar/huvudbonader. Finfint.

    ReplyDelete
  2. BORIS ;___; ♥ jag är kär.

    ReplyDelete
  3. Hurra för silent hill spelen! ^_^

    ReplyDelete
  4. meh, vilka svenssonprylar dina sexleksaker var! besvikelse - här hade man ju hoppats på lite edgyness.

    ReplyDelete
  5. Leslie: Vad kan jag säga till mitt försvar? Handbojorna är sönderrostade och spreadern är inte färdigsnickrad.

    ReplyDelete
  6. vilket roligt inlägg!
    dina klänningar där på rad ser grymma ut. och vilket toppenjobb du verkar ha som både bjuckar på frukost och gratisböcker. kanske de behöver en liten butter korean till sin arbetsstyrka? ;)

    ReplyDelete
  7. Silent Hill 2, bra, BRA där!

    ReplyDelete