2008-09-29

Schack matt.

I en och en halv vecka struntade jag i att kolla upp lolitafronten online. Det räckte tydligen för att Innocent World skulle släppa kanske höstens snyggaste serie med schackmotiv. Kort och lång klänning, kofta och strumpor. Mycket tjusigt, så tjusigt att jag låtsas som om den där Bambi-klänningen inte finns.


Metamorphose har svävat ut i en 50-tals/gyaru-tripp med hjärtformat leopardtryck på babydoll-klänningar. Trycket är gulligt men spär på mina misstankar om industrispionage hos MILK. Och varför är skärningarna så osmickrande? Ingen klänning för mig men den vändbara bowlingjackan kommer vara svår att motstå.


Någon borde förresten lära Metamorphose-personalen att stryka kläderna innan fotograferingen. Fruktansvärt slarvigt.

Bilder © Innocent World, Metamorphose

1 comment:

  1. Dom där klänniganrna är F*king gorgeous!! Jag hoppas verkligen jag kan få tag i en av varje,eller en bambikjol!

    ReplyDelete