2008-09-08

Prisila Dolly Waffle-peruk, A-604


Jag såg en bild i KERA med en underbart vacker gotisk modell som hade vågigt långt hår. Nog för att mitt eget hår växer som ogräs men inte ens mitt hår går från page till midjelångt på en natt. Dessutom var det en utmärkt ursäkt att skaffa ännu en peruk. Resultatet blev ju ganska bra, eller vad tycks?

Jag beställde från Prisila igen, trots att jag blev besviken sist. Den här peruken kommer i en plastförpackning, nerlagd i ett uppsamlingsnät och tillsammans med en hårstrumpa. Hårstrumpan plattar till ditt egna hår och gör att peruken sitter bättre, något som rekommenderas till alla peruker. Du kan göra din egen hårstrumpa av ett par gamla nylon- eller nätstrumpor.

Jag blev spontant överraskad när jag tog ur peruken. Den är lagom tjock, om än lite tunn baktill. Färgen stämmer bra överens med provbilden på hemsidan - en djupt mörkbrun färg.
Fibrerna är väldigt glansiga och den kinkige kan därför tycka att peruken ser onaturlig ut. Jag har inget emot det för peruken sitter otroligt skönt. Precis som en standardperuk har den justerbara gummiband i nacken som hakas fast i sidorna så att du kan spänna åt runt huvudet.

Tunnheten baktill märks inte alls när peruken är på. Håret lägger sig jämnt och fint. Den flikigt klippta luggen är ett stort plus. Flikarna kan tufsas till eller läggas jämnt. Blåser det behöver jag alltså inte oroa mig för att luggen ligger rätt om den skulle vara spikrak. Nu kan jag bara tufsa till den så att den blir lagom.

Köp den om du: vill ha längre hår i ett nafs och vill ha en lite mer sofistikerad stil.
Köp den inte om du: vill ha peruker med ett naturligt utseende.

Hatt: Van Asch
Tröja: Innocent World
Klänning: Juliette et Justine

5 comments:

  1. Oj, vad snyggt, hela outfiten var underbar och du är snygg i peruken!

    ReplyDelete
  2. peruken ser mycket fin ut, och klänningen är TO DIE FOR!

    ReplyDelete
  3. för att få bort det där yttersta laget glansighet från peruken kokar du vatten i en kastrull som du sedan låter svalna av. och sedan doppar du ner peruken där i och tar upp den och låter den torka, och voilá så ser din peruk mer verklig ut :D

    ReplyDelete
  4. Dorion: Låter lite läskigt att doppa peruken i svalnat vatten eftersom jag är rädd att våffelvågorna ska gå ur, men jag kan testa! Jag fick ett tips om att gnida in peruken i doftfritt talk också. Vi får se vad som hjälper bäst. Kanske ska testa både och för säkerhets skull.

    ReplyDelete
  5. provat än? eller så kanske jag har missat en mening i dina inlägg ;) jag brukar använda varmt vatten :)

    ReplyDelete