2008-08-31

Organiserat.

  

Städning är något av det tråkigaste som finns. Jag har oreda nästan överallt. Garderoben är det enda stället där jag inte tål totalt kaos.

Jag sorterar efter plagg; klänningar, kjolar, tröjor och blusar. Sedan efter färg; svart, rött, vitt. Strumplådan och skostället ser jag mer som organiserad oreda. Huvudbonader och löshår lägger jag i hattaskar. Halsband hänger på den Fazer-liknande katten i hallen.

Min drömgarderob är en walk-in-closet med en outfitdatabas där jag bestämmer dagens klädsel, trycker på Enter och får plaggen framrullade. Precis som i Clueless.

 

1 comment:

  1. Jag har faktiskt en walk in closet! Som tyvärr inte är en walk in just nu för att den är full av skräp/saker jag inte kan ha i källaren för att det hela tiden blir inbrott där.

    ReplyDelete